Læsning i en digital tid

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Standard

Læsning i en digital tid. / Balling, Gitte.

I: Laesepaedagogen, Bind 5, Nr. 2023, 2023.

Publikation: Bidrag til tidsskriftTidsskriftartikelFormidling

Harvard

Balling, G 2023, 'Læsning i en digital tid', Laesepaedagogen, bind 5, nr. 2023.

APA

Balling, G. (2023). Læsning i en digital tid. Laesepaedagogen, 5(2023).

Vancouver

Balling G. Læsning i en digital tid. Laesepaedagogen. 2023;5(2023).

Author

Balling, Gitte. / Læsning i en digital tid. I: Laesepaedagogen. 2023 ; Bind 5, Nr. 2023.

Bibtex

@article{df1c778c59fb44f58a363b122796c152,
title = "L{\ae}sning i en digital tid",
abstract = "Nye digitale og visuelle medier fylder mere og mere i b{\o}rn og unges hverdag. Samtidigt er b{\o}rns egen lystl{\ae}sning udfordret, da den b{\aa}de kr{\ae}ver motivation og fordybelse at l{\ae}se. Unders{\o}gelser viser, at mange b{\o}rn synes, det er kedeligt at l{\ae}se og betragter bogen som et gammelt medie. Sp{\o}rgsm{\aa}let er, hvad l{\ae}sningen kan, som andre medier ikke kan og om nye medier kan tilbyde et f{\ae}llesskab omkring l{\ae}sning, som kan motivere b{\o}rn og unge til at l{\ae}se.",
keywords = "Det Humanistiske Fakultet, L{\ae}sef{\ae}llesskaber, digital l{\ae}sning, BookTok",
author = "Gitte Balling",
year = "2023",
language = "Dansk",
volume = "5",
journal = "Laesepaedagogen",
issn = "0106-5092",
number = "2023",

}

RIS

TY - JOUR

T1 - Læsning i en digital tid

AU - Balling, Gitte

PY - 2023

Y1 - 2023

N2 - Nye digitale og visuelle medier fylder mere og mere i børn og unges hverdag. Samtidigt er børns egen lystlæsning udfordret, da den både kræver motivation og fordybelse at læse. Undersøgelser viser, at mange børn synes, det er kedeligt at læse og betragter bogen som et gammelt medie. Spørgsmålet er, hvad læsningen kan, som andre medier ikke kan og om nye medier kan tilbyde et fællesskab omkring læsning, som kan motivere børn og unge til at læse.

AB - Nye digitale og visuelle medier fylder mere og mere i børn og unges hverdag. Samtidigt er børns egen lystlæsning udfordret, da den både kræver motivation og fordybelse at læse. Undersøgelser viser, at mange børn synes, det er kedeligt at læse og betragter bogen som et gammelt medie. Spørgsmålet er, hvad læsningen kan, som andre medier ikke kan og om nye medier kan tilbyde et fællesskab omkring læsning, som kan motivere børn og unge til at læse.

KW - Det Humanistiske Fakultet

KW - Læsefællesskaber

KW - digital læsning

KW - BookTok

M3 - Tidsskriftartikel

VL - 5

JO - Laesepaedagogen

JF - Laesepaedagogen

SN - 0106-5092

IS - 2023

ER -

ID: 366832579